tag:blogger.com,1999:blog-2751823544892999452.post1340379259590819126..comments2024-01-13T00:27:26.122-08:00Comments on RAŞİDİ HİLAFET İSTİYORUM: ŞU DÖNEM MEKKE Mİ MEDİNE Mİ ? CİHAHAD MI NEFSİ MÜDAFA MI ? BİR DÜŞÜN ?Unknownhttp://www.blogger.com/profile/11905123493390354132noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2751823544892999452.post-43067449482647846852015-03-12T14:10:46.802-07:002015-03-12T14:10:46.802-07:00Allah yolunda görüş ile cihada gelince; eğer o gör...Allah yolunda görüş ile cihada gelince; eğer o görüş Allah yolunda savaş ile doğrudan alakalı ise, o cihaddır. Doğrudan alakalı değilse, onda meşakkat olsa da, Allah’ın Kelimesinin yüceltilmesi için bir takım yararlar olsa da o, Şer’iata göre cihad değildir. Çünkü cihad, Şer’iata göre kıtala/savaşa hastır ve savaş ile doğrudan alakalı her şey cihada dâhil olur. Mesela; savaşa başlaması için orduya tahrik edici, coşturucu hitapta bulunmak, düşmanlarla savaşa teşvik edici makale yazmak gibi doğrudan savaşla alakalı ise yazılı ve sözlü görüş cihaddır, aksi halde cihad değildir. Buna binaen, siyasi mücadeleye, zalim Müslüman yöneticilerle çatışmaya, her ne kadar büyük sevabı olsa da ve Müslümanlara çok büyük yararları olsa da, cihad ismi verilmez.<br />EĞER BİR FİİL TANIMININ İÇERİSİNE GİRMİYORSA O FİİL O TANIMDAN DEĞİLDİR.<br />ÖRNEĞİN CİHAD GİBİ.<br />http://islamdevleti.info/kitaplar/Islam_Sahsiyeti_Cilt_2/19.htmUnknownhttps://www.blogger.com/profile/11905123493390354132noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2751823544892999452.post-13287919386806184572015-03-12T05:01:17.601-07:002015-03-12T05:01:17.601-07:00Nihayet Medine İslâm Devleti kurulduktan sonra müs...Nihayet Medine İslâm Devleti kurulduktan sonra müslümanlara cihad farz kılındı.<br />Allahü Taalâ bu iznin gerek kendileri için ve gerekse bütün beşeriyet için hayırlı ve faydalı olacağını bildirdi... Çünkü onlar —Kur’anı Kerim in tasvir ettiği gibi — «Allah’dan korkar gibi hatta daha şiddetli bir korku ile insanlardan (düşmandan) korkuyorlar! Bunlar, «Ey Rabbimiz, üzerimize şu savaşı niye farz kıldın, ne olurdu bizi yakın bir geleceğe kadar geri bırakaydın. demektedirler.» İçlerinden bir kısmı kendilerine bir iyilik dokunacak olursa; «işte bu, Allah katından! derler. Şayet bir kötülük gelip çatarsa Resûlullaha çıkışırlar hemen sizin yüzünüzden hep bunlar!..» Bazılarıda «peki!» derler. Resûlullahın huzurundan ayrıldıktan sonra da içlerinden bir grub söylediklerinin hilâfına geceleyin bir takım plânlar kurarlar. Bazıları da kendilerine emniyet veya korku hususunda bir emir geldiği zaman hemen yayıverirler...<br />İşte sûrei celilenin akışı bunların durumlarını hayretle ifadeye yöneliyor. Kur’anı Kerim’in kendine has üslubu içinde... İnsanın iç dünyasını nasıl da tasvir ediyor. Mübarek sanki görülen, hissedilen bir sahne!... Onların —ve diğer kimselerin — ölüm ve hayat, ecel ve kader, hayır ve şer, fayda ve zarar, kazanç ve iflâs, ölçüler ve değerler gibi hakikatler manzumesindeki kötü düşünce ve anlayışlarını tashih ediyor. Hakikatleri olanca açıklığıyle ortaya seren bir üslub içinde beyan ediyor onları... Evet, vahyin keskin ifadeleriyle. ..<br />77 — Kendilerine: «ellerinizi savaştan çekin, namaz kılın, zekâtı verin» denilmiş olanlara bakmaz mısınız? Şimdi onların savaşı farz kılınca içlerinden bir grub Allah’dan korkar gibi hatta daha şiddetli bir korku ile insanlardan korkuyorlar. Bunlar; «Ey Rabbimiz, üzerimize şu savaşı niye farz kıldın, ne olurdu bizi yakın bir geleceğe kadar geri bırakaydın» demektedirler. Onlara şöyle söyle: «Dünyanın zevki pek azdır. Ahiret ise sakınanlar için elbet daha hayırlıdır. Ve kıl kadar haksızlığa uğratılmayacaksınız.»<br />Bu olaylar gözteriyorki Mekke döneminde cihad (kıtal manada) müslümanlara farz kılınmamıştır.<br />Bu zamanda (2015) Mekke döneminde olduğumuzun delilidir.(islam hilafet devleti kurulmamıştır)<br />Dolayısıyla bu günkü cihad diye nitelendirilmiş konular aslında nefsi müdafadır.veya kardeşe yardım etmek babındandır.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/11905123493390354132noreply@blogger.com