Ayetler Resulullah (S.A.) in I s r a — Miraç hadisesinde şahit olduğu alemleri ve şeytana tâbi olanların yiyeceği lanetmiş ağacı dile getirirken sözü lanetlenmiş olan 1 b 1 i s 'e intikal Ettiriyor. İb 1 i s 'in sapıkları kendine nasıl bendedip azdıracağına dair
tehditleri anlatılıyor:
61 — Meleklere : "Ademe secde edin** demiştik ve onlar da secde etmişlerdi de İblis etmemiş: "Ben çamurdan yarattığın kişiye secde eder miyim?" demişti.
62 — Ve demişti ki: "Benden üstün tuttuğun kimse bu mu ? Beni kıyamet gününe kadar geciktirirsen, azı müstesna olmak üzere onun zürriyetini azdırıp kendime bendederim."
63 — Allah : "Haydi git! Onlardan sana kim uyarsa bil ki, Cehennem hepinizin cezası olur. Hem de tam bir ceza" dedi.
64 — "Onlardan gücünün yettiği kimseleri sesinle yerinden oynat. Onlara karşı atlı ve yayalarınla haykırarak yürü. Mallarına, evlatlarına ortak ol. Onlara vaadlerde bulun." Şeytan bu! Onlara bir
aldatıştan başka ne vaad eder o?.
65 — "Doğrusu Benim mü'min kullarım üzerinde senin bîr hakimiyetin olamaz. Rabbin vekil olarak yeter".
Ayetlerin meydana getirdiği bu sahnede, sapıkların sapıklığındaki asıl sebepler ortaya konmaktadır. Böylece insanları azdıran
şeyler açıklanıyor, dedelerine düşman kesilen iblis'in kendileri için de tehlikeli bir düşman olduğu haber veriliyor.
Meleklere: "Ademe secde edin" demiştik ve onlar da secde etmişlerdi de İblis etmemiş: "Ben çamurdan yarattığın kişiye secde edermiyim?" demişti.
İblis Hz. Ademi kıskandığı için onun çamurdan yaratıldığını söylüyor, fakat bu çamurda Allah'ın nefhası bulunduğunu unutuyordu!
İblis gururla, bu yeni yaratığın zayıf bir yaratık olduğunu ve onu kolaylıkla azdırabileceğini söylüyor:
"Benden üstün tuttuğun kimse bu mu?"
Yâni: Senin indinde benden üstün tuttuğun yaratık bu mudur?
"Beni kıyamet gününe kadar geciktirirsen, azı müstesna olmak üzere onun zürriyetini azdırıp kendime bendederim."
Onları istilâ ederim. Bütün işlerinde idareyi kendi elime alıp istediğimi yaparım.
İnsanoğlunun şer ve azgınlığa olan kabiliyeti yanında hayır ve hidayete olan kabiliyetinin daha ağır basatığını İblis bilmiyor.
onun, Allah'a bağlı bulunduğu anlarda hep yükseldiğini, şer ve azgınlığa kapılmadığını bilmekten acizdir.
Bütün tabiat bir tek yolda ve iradesiz olarak cereyan edip giderken insanoğluna irade verilmiş ve bu iradeyle tabiatın üstüne çıkmıştır. Bu hayret verici yatığın irade gibi mühim bir meziyyet ve sırra sahip olduğundan
I b 1 i s gafildir.
Allahuteâlâ şer ve azgınlık elçisi İ b 1 i s "in insanoğluna karşı faaliyette bulunmak üzere serbest bırakılmasını irade buyurdu:
Allah: "Haydi git! Onlardan sana kim uyarsa bilkî, cehennem
hepinizin cezası olur. Hem de tam bir ceza" dedi.
Git, göstereceğin faaliyeti göster. Onları azdırmana izin verildi, Esasen onlar akıl ve irade sahipleridir. Sana uymaları mümkün
olduğu gibi, senden yüz çevirmek kudretine de sahiptirler. "Onlardan sana kim uyarsa bil ki," kendisindeki hidayet unsurlarını hiçe
sayarak azgınlığa kapılmıştır. Allah'm emrinden yüz çevirip şeytanın emrine tâbi olmuştur. Allah'ın kâinattaki âyetlerini de, peygamberlerle gönderdiği âyetleri de görememektedir, işte o zaman"cehennem hepinizin cezası olur" senin de, sana uyanların da. "
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder