Nitekim bazı kereler de zafer şunun için gecikir: İslâm ümmetinin karşısında bulunan şer kuvvetleri arasında bir takım hayır kalıntıları bulunabilir. Ve yüce Allah hayrın şerden bütünüyle ayrılarak saf hale gelmesi için şerri ayırtmak ister. Ve böylece şerrin tek
başına yok olup gitmesini, beraberinde bir tek zerre hayrı da götürmemesini murat eder. Ve bunun için müslümanların zaferi gecikebilir.
Zaferin gecikmesinin bir başka sebebi de İslâm ümmetinin karşılaştığı kimselerin apaçık bâtıl olduğu, bütünüyle halk tarafından anlaşılmaz. Şayet mü'minler onları yenecek olurlarsa onlar aldatılmış kitlelerden kendilerine bazı yardımcılar bulabilirler. O aldatılmışlar bunların fenalığını bilmez, yok olmaları gerektiğini kabul etmez. Bu durumda gerçeği görmemiş olan iyi ruhlu kimselerin içinde bu bâtıl ehlinin uzantıları kalabilir. Ama Allah bâtılın bâtıl olarak halkın gözleri önünde açığa çıkmasını ve giderken kökten yıkılıp gitmesini, bir daha onun yok oluşuna üzülecek kimsenin kalmamasını istemektedir de o yüzden zafer gecikmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder