1 Ekim 2014 Çarşamba

Bir düşünelim...

Bir şeyi elde etmek için gayret göztermek şartı varmıdır.?
Ki vardır bu bir kaidedir.
o zaman ben Müslüman olduğumu söylüyorsam Müslümanlığın şartını yerine getirmem gerekmezmi?
Benim yaratcımın bana göndermiş olduğu peygamberle beraber kitabı mevcut. Benim bu kitapta ne yazıyor diye bir okumam lazım gelmezmi?
oradaki yazılanlarla bendeki duyguları terbiye etmem gerekmezmi?
Eğer yapmıyorsam birileri beni kandıramazmı?
Eğer yapmıyorsam ben nasıl gayret göztermediğim bir şey için benim derim?
Vakaya ters düşmüyormu?
Bir düşünelim kardeşim oyuna gelmeyelim Aklımızı kullanalım yoksa Firavun gibi geç kalırız.
Bak yaratıcımız olan Allah ne diyor.Bir toplum nefislerindekileri değiştirmedikce ben o toplumun halini değiştirici değilim.Rad-11
Peki halimizi değiştirmek için ne yapıyoruz?Gidiyormuyuz kurana sünnete ?
AKIL VAR KURAN SÜNNET VAR NİYE KULLANMIYORUZ?
Sana bu kitabı indiren O'dur. Bunun âyetlerinden bir kısmı muhkemdir ki, bu âyetler, kitabın anası (aslı) demektir. Diğer bir kısmı da müteşabih âyetlerdir. Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler. Halbuki onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez. İlimde uzman olanlar, "Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır." derler. Üstün akıllılardan başkası da derin düşünmez.ALİ İMRAN-7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder