8 Şubat 2015 Pazar

Kabir azabı üzerine olması gereken düşünce.

Ben bir insan olarak öldüğüm zaman mahşerde bu meşgul olduğum şey benim sorumluluk alanına giriyormu diye ben beni bir sorgularım.

Kuran okunduğu zaman, Orada ekseri çoğunluk herkes tarafından bir anlaşılacak ayetler çoğunlukta olduğunu kitabı gönderenin kendisi tarafından açıklanıyor.Ali imran -7 de.
Sana bu Kitab'ı indiren O'dur. Bu Kitab'ın bir kısım ayetleri kesin anlamlı (muhkem)dir, bunlar onun özünü oluştururlar. Diğer kısmı da birden çok anlamlı (müteşabih)dir. Kalplerinde eğrilik olanlar fitne çıkarmak ve keyfi yorumlar yapmak amacı ile bu kitabın birden çok anlamlı ayetlerinin ardına düşerler. Oysa onların yorumunu sadece Allah bilir. Köklü bilgiye sahip olanlar ise «Bu Kitab 'a inandık, O bütünü ile Allah katından gelmiştir» derler. Bunu ancak aklı başında olanlar düşünebilirler.

Ve orada diyorki şeytan,Bana mühlet ver  kullarının çoğunu saptırayım diyor. 

    http://youtu.be/caPIaXenIWE

Bu açıklamalar görülür.

O zaman ben benim sorumluluk alanında çalışmam, oralarda düşünmem ,oralarda zamanımı kullanıp bu şeytanın tuzaklarına düşmemem gerekmezmi?


Şimdi şu anda insanlığın çoğu olduğu gibi müslümanım diyenlerinde ezici çoğunluğu kuran okumuyor,okuyan anlamıyor,anlıyanda ameline dönüştürmüyor.onun içinde bu gün zillet içinde bulunuyor islam alemi.


Gelelim kabir azabına ve bunun gibi meselelere.

Bunları anlamak için biraz ilim ister.Bu ilmide öğrenmen şart kardeşim.üç kuruş kazanmak için patronu dinliyorsunda niye biraz zaman ayırıpta en önemli şeyin olan yaşam gayesi için biraz  ilim öğrenmiyorsun.en azından genel kaideleri öğren be kardeşim.


Şu kabir azabını biraz anlatayım ki bakış açıları değişsin.Kabir azabı hadislerde mevcut ama hadisler ahad olduğu için itikata alınmıyor.itikata alacağımız şeylerin delaleti ve subuti kati olması lazım geldiğini bize kuran bildiriyor.

Akideler ancak, kesinlik ifade eden delilden alınır. Akidenin delilinin kesin olması lazımdır. Çünkü Allahu Teâla zannî olana itikat edenleri zemmederek şöyle buyurmuştur : "Onlar zandan başkasına tabi olmazlar. Halbuki, zan haktan bir şey ifade etmez." [5] Bu hitapla akide hakkında konuşurken zanna tabî olanları teşhir edip azarlamıştır.
Allahu Teâlâ zanna bir delalet (sapıklık) olarak itibar etmiştir. Nitekim Allahu Teâlâ; "Eğer sen yeryüzündekilerin çoğunluğu.........
na itaat edersen seni Allah'ın yolundan saptırırlar. Onlar zandan başkasına uymazlar." [6] buyurmuştur. Allah zanna hiç bir zaman ilim (kesin delil) olarak itibar etmemiştir. Nitekim Allahu Teâlâ şöyle buyurdu : "Onunla (inandıklarıyla) ilgili kendilerinde ilim (kesin delil) yoktur. Ancak, zanna uyarlar. Halbuki zan, haktan bir şeyi ifade etmez." [7]
[5] Necm : 28
[6] En'am : 116
[7] Nisa : 157


http://islamdevleti.info/sohbet/img/clear.gif

http://islamdevleti.info/sohbet/Islam_Akidesinin_Ozelligi.htm


o zaman ben niye boş şeylerle zamanımı doldurupta eli boş Allah’ın huzuruna varayım.


O zaman ne yapmam lazım gelir dersen şu aşağıda verilen linkleri takip edersin.


BİR İNSANIN BU DÜNYAYA GELİŞ GAYESİ İÇİN TAKİP EDECEĞİ İSTİKAMET..
DEVLET KURULUNCAYA KADAR


http://namenstraat8bredahollanda.blogspot.nl/2013/12/akide-ideoloji-ve-kitlelesme-baglaminda.html?spref=fb

Allah yardımcınız olsun kardeşlerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder