Ben bir insan olarak öldüğüm zaman mahşerde bu meşgul olduğum şey benim sorumluluk alanına giriyormu diye ben beni bir sorgularım.
Kuran okunduğu zaman, Orada ekseri çoğunluk herkes tarafından bir
anlaşılacak ayetler çoğunlukta olduğunu kitabı gönderenin kendisi tarafından
açıklanıyor.Ali imran -7 de.
Sana bu Kitab'ı indiren O'dur. Bu Kitab'ın bir kısım ayetleri kesin anlamlı
(muhkem)dir, bunlar onun özünü oluştururlar. Diğer kısmı da birden çok anlamlı
(müteşabih)dir. Kalplerinde eğrilik olanlar fitne çıkarmak ve keyfi yorumlar
yapmak amacı ile bu kitabın birden çok anlamlı ayetlerinin ardına düşerler.
Oysa onların yorumunu sadece Allah bilir. Köklü bilgiye sahip olanlar ise «Bu
Kitab 'a inandık, O bütünü ile Allah katından gelmiştir» derler. Bunu ancak
aklı başında olanlar düşünebilirler.
Ve orada diyorki şeytan,Bana mühlet ver kullarının çoğunu saptırayım diyor.
http://youtu.be/caPIaXenIWE
Bu açıklamalar görülür.
O zaman ben benim sorumluluk alanında çalışmam, oralarda düşünmem ,oralarda
zamanımı kullanıp bu şeytanın tuzaklarına düşmemem gerekmezmi?
Şimdi şu anda insanlığın çoğu olduğu gibi müslümanım diyenlerinde ezici
çoğunluğu kuran okumuyor,okuyan anlamıyor,anlıyanda ameline dönüştürmüyor.onun
içinde bu gün zillet içinde bulunuyor islam alemi.
Gelelim kabir azabına ve bunun gibi meselelere.
Bunları anlamak için biraz ilim ister.Bu ilmide öğrenmen şart kardeşim.üç
kuruş kazanmak için patronu dinliyorsunda niye biraz zaman ayırıpta en önemli
şeyin olan yaşam gayesi için biraz ilim
öğrenmiyorsun.en azından genel kaideleri öğren be kardeşim.
Şu kabir azabını biraz anlatayım ki bakış açıları değişsin.Kabir azabı
hadislerde mevcut ama hadisler ahad olduğu için itikata alınmıyor.itikata
alacağımız şeylerin delaleti ve subuti kati olması lazım geldiğini bize kuran
bildiriyor.
Akideler ancak,
kesinlik ifade eden delilden alınır. Akidenin delilinin kesin olması lazımdır.
Çünkü Allahu Teâla zannî olana itikat edenleri zemmederek şöyle buyurmuştur :
"Onlar zandan başkasına tabi olmazlar. Halbuki, zan haktan bir şey ifade
etmez." [5] Bu hitapla akide hakkında konuşurken zanna tabî olanları
teşhir edip azarlamıştır.
Allahu Teâlâ zanna bir delalet (sapıklık) olarak itibar etmiştir. Nitekim Allahu Teâlâ; "Eğer sen yeryüzündekilerin çoğunluğu.........
na itaat edersen seni Allah'ın yolundan saptırırlar. Onlar zandan başkasına uymazlar." [6] buyurmuştur. Allah zanna hiç bir zaman ilim (kesin delil) olarak itibar etmemiştir. Nitekim Allahu Teâlâ şöyle buyurdu : "Onunla (inandıklarıyla) ilgili kendilerinde ilim (kesin delil) yoktur. Ancak, zanna uyarlar. Halbuki zan, haktan bir şeyi ifade etmez." [7]
[5] Necm : 28
[6] En'am : 116
[7] Nisa : 157
Allahu Teâlâ zanna bir delalet (sapıklık) olarak itibar etmiştir. Nitekim Allahu Teâlâ; "Eğer sen yeryüzündekilerin çoğunluğu.........
na itaat edersen seni Allah'ın yolundan saptırırlar. Onlar zandan başkasına uymazlar." [6] buyurmuştur. Allah zanna hiç bir zaman ilim (kesin delil) olarak itibar etmemiştir. Nitekim Allahu Teâlâ şöyle buyurdu : "Onunla (inandıklarıyla) ilgili kendilerinde ilim (kesin delil) yoktur. Ancak, zanna uyarlar. Halbuki zan, haktan bir şeyi ifade etmez." [7]
[5] Necm : 28
[6] En'am : 116
[7] Nisa : 157
http://islamdevleti.info/sohbet/Islam_Akidesinin_Ozelligi.htm
o zaman ben niye boş şeylerle zamanımı doldurupta eli boş Allah’ın huzuruna
varayım.
O zaman ne yapmam lazım gelir dersen şu aşağıda verilen linkleri takip
edersin.
BİR İNSANIN BU DÜNYAYA GELİŞ GAYESİ İÇİN
TAKİP EDECEĞİ İSTİKAMET..
DEVLET KURULUNCAYA
KADAR
http://namenstraat8bredahollanda.blogspot.nl/2013/12/akide-ideoloji-ve-kitlelesme-baglaminda.html?spref=fb
Allah yardımcınız olsun kardeşlerim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder