25 Mart 2014 Salı

Resulullah (S.A.) cehennem azabıyle alay eden, âhireti yalanlayan"müşriklerden elini silkeliyor ve uzaklaşıyor.

Resulullah (S.A.) cehennem azabıyle alay eden, âhireti yalanlayan"müşriklerden elini silkeliyor ve uzaklaşıyor. Halbuki onların gönüllerini kainat tablolarına çevirmiş, mahşer gününün dehşetini kendilerine anlatmıştı. Allah'a itaat edenlerle ona karşı gelenlerin başına gelenler
biraz yukarıda söz konusu edilmişti. Evet Resulullah onlardan elini
çekiyor ve kendilerini seçtikleri akıbetle başbaşa bırakıyor. Burada  peygamberin metodu ve yolu belirlenerek dileyenin bunu seçebileceği ifade ediliyor:
Ben ancak her şeyin sahibi olan ve bu şehri, şanına hürmet veren Rabbine kulluk etmekle emrolundum. Ben müslümanlardan olmakla emrolundum.
Ve Kur'an okumakla da. Kim doğru yolu bulmuşsa yalnız kendisi için bulmuş olur. Kim de sapıtırsa de ki: "Ben sadece uyaranlardan biriyim."









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder